In 2022 al bouwde Polestar een Arctic Circle versie van de Polestar 2, een op de rallysport geïnspireerde versie van haar populaire elektrische wagen. Nu krijgen ook de twee andere modellen van de Zweedse autobouwer zo’n “Arctische behandeling”.
De Arctic Circle modellen zijn gebouwd in één van Polestars Zweedse R&D-faciliteiten en maken het verschil met hun rally-features. Deze omvatten een verhoogd onderstel met aangepaste 3-voudig verstelbare Öhlins-dempers, speciale Pirelli-noppenbanden, OZ Racing-wielen (wereldprimeur van de nieuwe ‘Rally Legend’ variant), nieuwe Quad Evo-koplampen van Stedi en kuipstoelen van Recaro. Ze zijn ook voorzien van verschillende accessoires – onder meer ski’s, dakdragers, opbergoplossingen en bergingsapparatuur waarmee extra samenwerkingen met Polestar-merkpartners naar voren worden gebracht.
Deze accesoires zijn trouwens modelafhankelijk, zo krijg je een op drift geïnspireerde hydraulische handrem, speciale ski-bevestigingspunten en Blackcrows all-terrain skis in de Polestar 4, een Fiskars SnowXpert schep en Thule WingBar Edge dakrails en op maat gemaakte dakkoffer in de Polestar 3 en Thule WingBar Edge dakrails en SnowPack ski-houders en met peddle bedienbare launch control in de Polestar 2.
Telkens Long Range Dual Motor
De Polestar Arctic Circle uitrusting is beschikbaar op de Long range Dual motor versies van de drie modellen van het merk en komt telkens met Performance Pack. De drie speciale edities maken hun publieke debuut op 1 februari tijdens de FAT Ice Race 2025 in Zell am See, Oostenrijk.
#Auto